Tja, det var ju förbud mot hundar MED koppel...

Satt utanför ett café och väntade på två vänner. På dörren fanns en klisterdekal med en illustrerad bild föreställande en hund med koppel och ett svart diagonalt streck över. Så kom det en dam med en hund i koppel. Hon tog av kopplet och lade det på en bänk utanför. Tog hunden under armen och gick in på fiket...

(För protokollets skull ska det tilläggas att det inte dröjde särskilt länge innan kvinnan med hund kom ut i sällskap med ett cafébiträde. "Jo, det förstår jag ju, men jag tänkte..." Det slutade med att biträdet passade hunden utanför cafét medan matte beställde mat.)

Kommentarer

cat sa…
Ja jösses säger jag bara. Människor och deras tolkningsförmåga är underbar ;)
Anja sa…
Hahaha, helt underbart!
AnnCharlott sa…
Jag måste säga att jag tycker att det var en rådig kvinna :)