Reading

Var som tidigare nämnt i Reading för några helger sedan. Inte någon särskilt spännande stad. Det mest intressanta var nog en utställning på museet där de hade en fullskalig kopia av Bayeux tapeten gjord på 1800-talet.
De har också ett gammalt kloster som revs under Tudor-eran, som så många andra kloster med andra ord. Tyvärr har det visst börjat trilla ner stenar och annat trevligt på besökarna så nu får man endast glutta genom grindar och staket.

Jag tror den här statyn vill säga något, men jag är inte riktigt säker på vad. Hittade ingen skylt i närheten.
Det mysigaste med Reading var nog kanalen som löpte igenom staden.

Kanalen löpte även "rakt genom" köpcentrat the Oracle. Ett enormt stort shoppingcenter. Den runda byggnaden är Jamie's Italian Restaurant (jag åt inte där då, men jag vet sedan tidigare att de har väldigt god mat!). Hela centrala Reading kändes som ett stort shoppingcenter, det var en himla massa affärer och två stora centran. Men ja, exakt samma affärer som i centrala London. No news there...
Och så hade de uppvisning på gågatan. För ljud och rörelser se här.

Så för att summera: Även om det bara är 30 minuter från London Paddington så finns det roligare ställen att spendera sin lördag på. Denna helg blir det Nottingham, veckan därpå Cambridge, därefter Hampton Court och i december troligen Worcester (uttalas som "Jeeves and Whooster"). Plugga? Nja, jag borde väl...

Kommentarer

Karin sa…
Plugg är klart överreklamerat.
Fram för fler trevliga utflykter!
Matilda sa…
Karin >> Instämmer! Jag vet dock inte riktigt hur jag ska motivera det för mitt csn-lån...
karro sa…
Kul att få se hur det är runt omkring dig där du bor!
cat sa…
Utflykter först, sedan pluggande :)
AnnCharlott sa…
Bayeuxtapeten är otroligt fascinerande. Jag såg den (originalet?) när jag var på resa i Normandie.
Anja sa…
Well, för att kunna plugga så måste man ha lite kul innan. Helt klart motiverande!