Sommarsol och helgvittring

Så blev vårjackan inhandlad igår (efter ha givit upp pluggandet, gått promenad vid Hampstead och sedan av någon besynnerlig anledning åkt till Brent Cross Shopping Centre). Och tur var väl det! Idag har det känts som sommarvärme i solen. Önskar att jag kommit upp ur sängen tidigare imorse så att jag hade kunnat vara ute och njuta mer. Istället har det varit bibliotekets lysrör som "lyst upp" min dag. Men nu har jag i alla fall en någorlunda stomme till uppsats och kan skolka lite från uppsatsskrivandet i helgen för att vara utomhus. Nästa vecka bär det av till Skottland några dagar. Därefter väntar en intensiv uppsatsperiod. Men den tiden, den sorgen.

Nu: Helg!

Ha det gott!

Kommentarer

Hanna sa…
Jag blir fortfarande glad när jag hör uppsatsperiod. Nästan alla mina uppsatsperioder (3 av 4 i alla fall) var helt grymma.

Men ledigt är också viktigt. Särskilt när man känner att man har gjort något vettigt så att man kan koppla bort jobbet.
Anja sa…
Tycker att det låter hur härligt som helst! Njut av helgen!