Veckans föremål: 5. Gratisklocka

För några år sedan slutade jag använda armandsur. Jag vet inte riktigt vad det beror på, om det var på frustrationen av hur snabbt läderremmarna gick sönder eller på grund av den vita randen på vänsterarmen som uppstod varje sommar. Kanske var det på grund av min tidshysteri, att jag ville bryta vanan att hela tiden ha kontroll över tiden och lära mig slappna av.

Men när jag började på mitt volontärarbete, och även när jag jobbar som event assistant vid behov, så behöver jag ha koll på tiden för olika aktiviteter och för att avlösa kollegor. Att hala upp mobiltelefonen känns väldigt oprofessionellt så jag behövde skaffa mig en klocka.

Genom min mobiltelefonsoperatör fick jag tidigare bonusgåvor när jag laddade kontantkortet och jag trodde mig ha tur när jag fick möjligheten att få den här Breo-klockan "gratis". Jag är lite tveksam till om den verkligen var gratis eftersom jag trots allt betalar pengar när jag ringer samtal. Klockan visade sig vara ganska värdelös. Förrutom att den är hemskt svår att ställa in korrekt tid på så är materialet väldigt obekvämt och säkerligen inte miljövänligt. Den är snäv att få över handen men väl på plats snurrar den irriterande fritt runt armleden. Vidare samlar den damm vilket ger den en än mer billig "look".


Det hela slutade med att jag hämtade hit min finklocka från Sverige (och som jag nu titt som tätt glömmer att ta fram eftersom jag lyckats vänja mig av med att använda klocka). Den här klockan med tillhörande plåtask får nog gå till en second hand-affär.

Kommentarer