Nu är det officiellt vinter (enligt mig)

Det tog emot. Meteorologerna hävdar att det är runt 7 grader och här är tack och lov ingen snö. Men det är trots allt december och fasligt kallt, så nu är de fodrade höst/vinterskorna är framplockade. Vinterkappan har jag använt ett tag. Mössa nästa. Jag tror bestämt att det är vinter!

Jag vet inte hur jag ska klara av temperaturer under noll grader och snö, det är redan svinkallt* i huset!

*Och varför säger man svinkallt? Djur brukar ju vara ganska varma.

Kommentarer

Karin sa…
Dubbla tjocksockar och varmvattenflaska!
anonyma mamman sa…
Eller så använd en varm och skön lägenhet med badkar! I ett annat land.;-)
Hanna sa…
Varför är de så dåliga på värme inomhus i "varmare" länder. Har på riktigt frusit ganska mycket under min tid down under. Inomhus alltså. Det är ganska fuktigt också. Orimligt. Men tjocka sockar är bra.
Matilda sa…
Det blir nog att investera i varmvattenflaska (har aldrig tidigare förstått poängen med dessa flaskor) och fler raggsockar!