I Love the 80's & 90's NYE Party

Så var det plötsligt ett nytt år. 2012 enligt den gregorianska kalendern. Vi firade på I Love the 80's & 90's NYE Party i Kentish Town. Åldersgränsen var 18 men det var en ganska stor åldersspridning, såg några i femtioårsåldern som dansade glatt till de gamla klassikerna. Ett tag såg det ut som att vi skulle få fira tolvslaget i kön till gardroben på HMV Forum. Men efter ha köat i ungefär tjugo minuter var jackorna inlämnade (helt plötsligt förstår jag varför alla dessa ungdomar i tunna kortkorta klänningar går utan jacka kalla vinterkvällar) så lyckades vi ta oss ut på dansgolvet. Sista låten innan klockslaget var mina tonårsidoler Five med Everybody get up. Och för en gångs skull kändes det varken fel eller konstigt att dansa med och kunna låttexterna till Cotton Eye Joe eller Wannabe, alla var med på noterna. Och vem visste att Macarena-stegen satt kvar i benmärgen!?

Det var länge sedan jag gick ut och dansade på ett så här stort ställe och det är inte direkt som att jag saknat armbågar i ryggen, fulla tonåringar, folk som spiller öl på en eller det öl-slaskiga dansgolvet i trä med plastglas överallt...

Som inledning på det nya året möttes vi alla upp igen idag för en brunch. Vi gick på The Breakfast Club i Soho (de finns även på andra ställen i London). Folk pratar så högt om denna restaurang och det är tydligen ett populärt ställe, vi fick köa ute i regnet ett bra tag innan vi fick bord. Alla beställde The All American Pancakes, jag körde veggie-varianten. Visst, stället var mysigt, men jag var inte särskilt imponerad av maten. Pannkakorna var ganska tråkiga. Möjligen är jag van vid de svenska brunchernas standard (den bästa amerikanska brunchen jag haft hittills har nog varit på Southern Kitchen Café i Malmö), kanske hade pannkakssmeten en dålig dag...

 Hoppas att ni hade ett fint avslut av 2011 och en härlig inledning av 2012!

Kommentarer

AnnCharlott sa…
Låter som en livad avslutning på förra året. Gott nytt år!
cat sa…
Åh jag hade gärna dansat loss till gamla klassiker!