Sommarplågor

När det är sommar så behöver man ha fönstret öppet dygnet runt. Då får man helt enkelt stå ut med grannars grillande och discodunk. I måttlig dos.

Grannarna bak-emot, alltså de som har trädgården mot vårt hus trädgård, har de senaste kvällarna spelat hög musik, haft högljudda diskussioner och grillat. Och så har de visst ett piano också, för någon av ungarna låtsasspelar på det stup i kvarten.

Åtminstone ska jag väl vara glad att jag kan ha fönstret öppet. Från nästa vecka får jag inte lov att ha det för att hyresvärdarna blev tvungna att lägga om taket. Jag hoppas verkligen att det inte blir stekande hett då.

Bara lite mer än en månad kvar i huset nu, så det är bara att bita ihop. Och döda myrorna som flyttat in i köket över helgen.

Men nu har i alla fall grannarna stängt av musiken. De kanske hörde mitt frenetiskt bankande på tangentbordet?

Kommentarer

cat sa…
Ja du det är inte lätt det där med grannar. Satt och undrade hur länge mina grannar tänkte spela hög musik igår, men de slutade hyfsat i tid.
Vart tar du vägen om en månad då?