Eton

Om man korsar the Thames i Windsor så kommer man till Eton. Eton är nog mest känd för Eton College, privatskolan för pojkar från 1400-talet. Här har åtskilliga kungligheter och premiärministrar gått i skola.

Britterna är hemskt förtjusta i "bunting" - det vill säga flaggor och vimplar i långa långa banor... I synnerhet när det är drottningjubileum.
Några Etonstudenter som ser ut som om de vore på väg till en bal. Men i själva verket är de nog på väg hem från en lång skoldag. Jag har svårt att föreställa mig att gå klädd så här till skolan varje dag.
Eton College Chapel.
Det höll på att renoveras på fasaden och inne på gården fick man inte gå.. Men kika genom dörren kan man ju alltid göra!

Kommentarer

Hanna sa…
När jag åker till andra ställen gillar jag att de håller sig till gamla traditioner. Av någon anledning förväntar jag mig att andra platser ska vara som de varit av tradition (eller hoppas snarare). Men, jag vill helst vara i nutid själv. Oftast.
Matilda sa…
Hanna >> Ja det är på gott och ont det där med traditioner och historia!