IN/UT juni + halvårssummering

+ 1 oysterkorthållare (gratisexemplar)
+ 3 kylskåpsmagneter (1 gåva från jobb)
+ 2 böcker
+ 1 DVD-box (Horrible Histories säsong 1-3)
+ 1 passhållare (gåva från jobb)
+ 1 plansch
+ 1 klänning (enda inköpet i Paris)
+ 1 skärm/glasögonputsduk (kom med mobilskyddsfilmen)

- 8 böcker (4 gåvor, 4 välgörenhet)
- 1 adaptor (gåva)
- 13 klädesplagg (1 gåva, 3 välgörenhet, 9 sönder/urtvättade - sopor)
- 1 badlakan (sönder - sopor)
- 1 gympapåse (sönder - sopor)


Summa: -13

Håller på att rensa och packa väskorna nu. Det är ett mysterium hur jag ska få hem allting! Och då tog ändå mamma med sig 21kg nyligen! Som det ser ut nu får jag nog lämna kvar en stor kass med saker jag kan leva utan några månader. Antingen det eller köpa en ny resväska i storlek XXXL.

På insidan var det nog inget livsnödvändigt alls. DVD-boxen med min favoritserie Horrible Histories kunde jag inte låta bli eftersom den lärt mig en hel del brittisk historia som visat sig vara nyttig i mina olika jobb. I synnerhet den här sången:


Halvårssummering:

Totalt in: 55 (9/månad)
Totalt ut: 370 (61/månad)
Summa: -315

Jag hade ju storrensning en vecka i februari som gjort att siffrorna ser enorma ut. Men jag har ändå en väldigt lång väg kvar att gå. Efter att ha bott i ett litet rum i nästan två år så vet jag att jag klarar mig på lite saker. Men samtidigt så har jag använt möbler och husgeråd som inte är mina och längtar att få använda mina egna ägodelar. Inför nästa halvår hoppas jag att kunna dra ner konsumtionen lite till och göra en inventering av vad jag egentligen har hemma i Sverige och ifall det verkligen kommer till någon användning.

Kommentarer