Toronto, igen

Eftersom det inte är första gången jag var i Toronto så blev det inte många foton på typiska sevärdheter, mer på vänner och ekorrar.
Toronto från vattnet. CN Tower är stadens landmärke (553 meter högt) och den vita globen till höger är Rogers Centre.
Blue Jays way som leder till baseboll-arenan. Jag minns att för si så där tjugo år sedan så kunde man fortfarande se fågeln blue jay i Toronto, men de se senaste gångerna har jag inte sett en enda. De röda kardinalerna flyger dock fortfarande runt (kanske inte mitt i centrum förstås...).
Rogers Centre - hemmaarenan för baseballaget Toronto Blue Jays.
Fåglar på färd över vattnet. Vy från Toronto Islands.
ArtscapeWychwood Barns. Ett gammalt fabriksområde som blivit förvandlat till hem, studios, lekplats och marknadsplats för konstnärer.
Stommen till fabriken finns kvar tillsammans med gamla skyltar,  men mycket är förstås nytt.
The Distillery District. Ett äldre bryggeriområde som numera hyser gallerier, affärer, caféer och barer.
Området är betydligt annorlunda från resten av staden, det känns nästan lite europeiskt. Skönt, tycker jag, att de har bevarat området!
Message from Canada: Please Do not feed Canada Geese. De har fått nog av dem visst... För om man matar dem så tycker de att de har det väldigt bra och ställer in sin semesterflygning och stannar och förökar sig istället.
Ekorrn satt i granen...
Efter flera flera misslyckade försök så lyckades jag fånga en jordekorre (chipmunk/"Piff och Puff") på bild. De är rackarns snabba!

Kommentarer

Hanna sa…
Jag älskar bilder med städer, himlar och hav i kombo. Men bilden med fåglarna var cool också. Det ser fint ut. Jag vill åka till Kanada... nån gång... snartish.
Matilda sa…
Hanna >> Fågelbilden är nog min favorit. Funderar på att förstora upp den till en mindre tavla.
Alla säger att Vancouver ska vara ett bra ställe att åka till. Toronto kan man göra på några få dagar (enligt mig)