Utvecklingssamtal


Rensade gamla skolpapper och hittade en massa utvecklingssamtals-utlåtande i alla högstadieämnena. I 7-8an skriver jag på nästan var lapp att det går ok men att jag har dålig koncentrationsförmåga och svårt att förstå bland annat NO men "gör vad jag skall". På vårtterminen i nian kunde mina föräldrar inte komma på mötet men min klassförståndare skickade lärarnas utlåtande till mamma och sammanfattade det med "vilken dotter du har!" Jag tror jag hade alvarliga problem med självkänslan...

På vårterminen i 7:an skrev jag så här om hemkunskap (jag har en förändrad syn idag även om jag inte begriper proteiner):

Kommentarer

cat sa…
Sådant där fanns inte under min skoltid. Känner mig som en gammal dinosaurie nu ;)
Matilda sa…
Cat >> Haha ;)
Undrar om barnen gör sådant idag? Det känns ju lite väl överambitiöst att hoppas på att en 13-åring ska moget kunna filosofera över alla olika ämnens viktighet.