Veckans föremål: 27. MP3-spelare

Jag är medveten om att jag kanske är den enda personen som fortfarande brukar en MP3-spelare. Men den är så betydligt mer behändig att ha i fickan på gymmet än en stor telefon. Dessutom fungerar den fortfarande så varför göra sig av med den när den kan komma till nytta.

Jag är osäker på ifall MP3-spelaren är min. Rent juridiskt. Den tillhörde min förra sambo och jag tror jag tjatade mig till den när han fick en ny häftig iPod. Jag tyckte att jag kunde ha den när jag gick och tränade, men om det var ett lån på obestämd tid framgick nog inte. Det kanske till och med är den enda pryl som finns kvar från det förhållandet (bortsett Höganäs-servisen som jag insisterade på skulle tillfalla mig). Det känns som att det kvittar nu, så här många år senare.

Det som kvittar mindre, eller snarare är ett mindre i-landsproblem, är att jag inte har en USB-kabel till den. Ingen av de kablar jag har passar. Vilket jag insett nu så här år senare när jag börjat använda den igen när jag tränar. Det är en salig blandning låtar, många som är hopplösa att lyssna på när man står på crosstrainern. Andra låtar är förknippade med ett pre-London-liv. Andra låtar är lite av ett mysterium att de ens finns med. Det är en blandning av pop och rock från 60-talet till 00-talet. Därtill finns det en och annan "dansbands"-låt från Så funkar dets (Anders och Måns) skiva Kvart i 2-dansen. Och så för att sätta lite extra grädde på tårtan: medeltidsmusik från danslektionerna och låtar från Astrid Lindgrens barnfilmer. Jon Bon Jovi är bra på motionscykeln, Emil i Lönneberga är så där.

Jag efterlyser nu två saker: 1) en USB-kabel 2) bra musiksmak.

Kommentarer

Ewa sa…
Kan vara så att jag har en USB kabel som passar som du kan få låna. Kom över med spelaren så kan vi testa.
Salalalalallad sa…
Släng upp ett foto på usb-ingången så kan du få support.
Det brukar vara liknande kablar till de flesta mp3-spelarna, med vissa undantag.
Tankekatten sa…
Rara underbara Catarina, inte vacker inte ful men oj vad hon är kul. Alla killar gillar Catarina världens bästigaste tjej att ha med sig på galej :) så det är fler som lyssnat på kvart i två dansen? Min ena dotter har i bland hakat upp sig på ovanstående skiva. Jag gillar ju då Catarina låten bäst såklart...
Matilda sa…
Ewa >> Oo, det vore ju kanon att få låna den i så fall. Jag tar med den nästa gång :)

Salalalalallad >> Hade det inte varit så svårt att fånga något sådant pyttet i rätt skala med min dåliga kamera så! Du har helt rätt, vore bättre att ha foto på ingången snarare än endast manicken.

Tankekatten >> Jajamensan! Mest för texternas skull, än själva genren dock.
samlande mamman sa…
Vilken tur att du kommer till samlande mamman! Jag har en mp3-spelare som jag använder! Och jag har förmodligen en liten kabel du kan få också. Och MASSOR med bra musik!! Visserligen tränar jag inte, men den är bra ändå! Speciellt Röda bönor! ;-)
Välkommen!