Arkeologisk utgrävning av ryggsäcken

Oväntade fynd:
  • 1 äpple - väldigt välbevarat, troligen endast en vecka gammalt, kanske två. Smaktest ska utföras.
  • 1 par fingervantar - bortglömda likt den långa gråa "våren".
  • 1 paket plåster - alltid bra att ha, särskilt eftersom jag trodde jag gav bort mina sista två plåster igår.
Körde min variant av vad-har-jag-i-handväskan. Jag använder sällan handväska, det har aldrig riktigt varit min stil. Dessutom blir jag nu lite osäker på vad som räknas som en handväska. Ska man hålla den i handen (min mammas handväskor har alltid haft axelrem)? Ska den vara lika stor som handen? Finns det mått- och viktbegränsningar? När jag bildgooglar får jag fram både de med handtag som precis får igenom en arm, och de med axelrem. Vissa är så stora att de får plats med en stor laptop i. Och gå och bära en laptop i en väska från handen kan vara ganska tungt och opraktiskt. Att bära något i armhålan tycks också väldigt opraktiskt, särskilt i sommarvärme.

Jag tror det är befogat att gå från jobb nu...

Update: Äpplet var fullt ätbart. Over and out.

Kommentarer