Strejkbrytare?

Jag vet att det är första maj idag, tillika röd dag och att det är en av två nationella högtisdagar som inte har med religion att göra. Idag ska vi (åtminstone i teorin) minnas och stå upp för arbetarrörelsen och kampen för arbetares villkor. Definitionen av arbetare har väl idag förändrats något. Numera är till och med Moderaterna ett "arbetarparti". Oavsett politiska definitioner eller personliga åsikter tycker jag ändå att det är en viktig dag även om jag vare sig går ut och demonstrerar eller sjunger internationalen idag. Dessvärre sitter jag och jobbar lite grann hemifrån på grund av hägrande deadlines.

Jag känner mig som en strejkbrytare på denna arbetarnas dag...

Kommentarer

cat sa…
Nej då inte behöver du känna dig som en strejkbrytare. Man kan se 1 maj som en härlig vårhelgdag också.
Hanna sa…
Skärpninga Matilda!
Matilda sa…
Cat >> Så länge det är fint väder :)

Hanna >> I know, I know... Men så blev det nog bara 1-2 timmar totalt i slutändan ändå. Maj är en tuff månad. :/