Vinresa i Steiermark

Jag var alltså på konferens i södra Steiermark (Styria) och en av dagarna ägnades åt en trevlig utflykt med buss. Regionen är känt för sitt vin och sin mat och landskapet är verkligen präglat av vindruvsodlingen som sker i spikraka rader.
Milvids utsikt, Slovenien kan siktas!
Hem för bina.
Ekologiska och bionynamiska vindruvor som ska bli till vin. Odlaren berättade hur vindruvor besprutas flera flera gånger under en säsong av de konventionella odlarna...
En slags fågelskrämma som är typisk för området.

Kommentarer

Anonym sa…
Så vackert & bra med ekologisk odling hihi skrattar lite åt "fågelskrämman"

Ha en fin dag!
cat sa…
En vacker utflykt :)
Hanna sa…
Otroligt vackert. Påminner mig om Sydafrika.
Vad vackert! Vinodlingar är så himla fina och varje gång jag ser en drömmer jag mig bort om att kanske en gång ha en egen vinodling. Tänk dig att ha ett eget vin. Mitt vin som jag gjort. Vilken grej. Och ekologiskt då såklart. Herregud, vad de besprutar vindruvorna.
Matilda sa…
Fru Eriksson - Välkommen hit! :)

Cat >> Verkligen, mycket trevligt organiserat.

Hanna >> Så jag behöver inte åka till Sydafrika nu när jag varit här? ;)

Linda >> Jag är inte särskilt förtjust i vin men visst hade det varit imponerande att ha sin egen etikett! Och ja - helt sjukt mycket besprutning!