Uppföljning av höstmålen

I början av september satte jag upp en lista för hur jag skulle "förändra" min vardag så fort jag flyttat till eget boende i början av oktober. Nu har det gått några månader och dags att stämma av!
  • Prenumerera på tidningen igen. DONE - hoppade på ett helgerbjudande och det har varit en fröjd att lösa korsorden till frukosten.
  • Beställa ekologiska grönsakslådor. FAILED.
  • Träna mer. FAILED.
  • Investera en bokhylla. DONE.
  • Ha inflyttningsfest. DONE.
  • Införskaffa längdskidor och lära mig åka skidor. FAILED.
  • Ersätta vattenkokaren i plast med en i metall. DONE.
  • Återuppta brödbakandet. PARTLY DONE - jag har bakat en eller två gånger i alla fall.
  • Läsa mer skönlitteratur. DONE.
  • Pyssla lite då och då för avkoppling. PARTLY DONE - det blev en dörrskylt och 3-4 julkort.
  • Göra en beställning på en ekologisk yogamatta. DONE.
  • Blogga om saker som faktiskt kan vara av intresse för er att läsa. DONE - det här är i och för sig väldigt subjektivt. Men det har blivit väldigt mycket bloggande i perioder och när ni kommenterar så vet jag ju att ni har läst det ;)
Resultat: 9 av 12 är ett resultat att vara nöjd med. De tre "misslyckade" målen följer med in i 2014. Man kan ju helt enkelt inte göra allt på en gång.

Kommentarer

cat sa…
Grattis till god måluppfyllelse :-)
Bra gjort! Jag kan å andra sidan tycka att träna och åka skidor räknas som samma vilket innebär att du failade på två och inte tre saker :)

Men, ekologiska grönsaker. Vad är det för grönsaker som kommer i en sån låda? Är det säsongsbaserat som på vinter typ enbart potatis och palsternackor eller ekologiska tomater och sånt från utlandet med? Vi har också funderat på det där. Man kan gå med i en sån gemenskap och typ abonnera på ett års grönsaker och då kommer det lokala, ekologiska säsongsgrönsaker.
Matilda sa…
Cat >> Tackar tackar

Linda >> :) Nja, åka skidor i sig var ett projekt, jag har ännu aldrig stått på skidor. I hela mitt liv. Alltså finns det en utmaning i att göra detta.
Eko-lådan som jag tittade på finns i olika varianter där man kunde välja svenskt och importerat.