Tågresa till regnskogen

Från Wollongong tog jag ett gammalt koltåg (som även avgår från Sydney) kallat the Cockatoo Run. Tåget stannade på några olika ställen men jag och många andra hoppade av vid Robertson och åkte vidare till Illawarra Fly Tree Top Walk. Precis som det låter så gick man högt uppe bland regnskogens trädtoppar och kunde se långt bort. Dessvärre var vädret inte helt optimalt så fotona blev inte helt klara.


Inuti tåget.
Vy från tåget. Spåren går liksom längs bergen vilket ger på sina ställen en vacker vy över kusten. 
Framme i skogen. Såg dessvärre inga vilda wombats. 
Trädtopparna.
Det här fotot är taget från ett utsiktstorn. Nedan ser ni gångbron (och människor på denna) och ni kanske kan få en uppfattning om hur högt upp jag befann mig, och hur höga de här träden faktiskt är!
Mer vyer.
Jag tror trädet slagit knut på sig själv...

Kommentarer

Vilken häftig resa. Men koltåg och allt. Och träden, jixes vad stora. Utsikten var nog mer fantastisk än på bild, men det ser så vackert ut.
Matilda sa…
Linda >> Träden kändes lite som de där enterna i Sagan om ringen