Sydney del 3

Australien-veteranen Hanna utmanade mig lite på skoj innan jag reste att den som tar flest bilder på operahuset i olika vinklar vinner. Jag bjuder på ett urval. Inte för att jag avsåg att ta en massa bilder på operahuset, det bara blev så. Huset ser ju annorlunda ut olika vinklar, ljus och tidpunkter på dagen. Jag lyxade till det och tog en guidad tur inuti och såg sedan operan Trollflöjten vilket var en häftig upplevelse.
Sydney Opera House i soluppgången.
Operahuset i molnig skymning. Det var molnigt och regnigt nästan varje dag jag var i Sydney. Tack och lov var det 20+ i alla fall. ;-)
Interiörbild.
Takplattorna som lär komma från Sverige.
Vy från Botaniska trädgårdarna.
Sydney Harbour Bridge.
Stadens centrum från vattnet.

Kommentarer

Hanna sa…
Underbart! Men det är ju så att det bara blir så. Varje gång man är där. Att man får med sig bilder av operahuset. Man ser det ju liksom från så många olika platser och lika gång tycks man bli lika fascinerad. Och då lyfter man kameran. Jag har ännu ingen inifrån. Det är lite dåligt.
Anonym sa…
Läckra bilder allihop :-)
Glad påsk! från cat
Matilda sa…
Hanna >> Men Hanna då! Nu får du ju åka dit igen och ta bilder inifrån ;)

Cat >> Tack det samma (i efterskott)
Jag förstår att en bild på operahuset är ett måste när en åker dit. Jag tycker att soluppgångsbilden var vackrast.

Jag blir alltid så fascinerad över såna saker som att det är svenska takplattor. Vem kommer på idén att frakta så många och tunga saker till en helt annan kontinent liksom? Och hur gick de till väga och vad kostade det?
Matilda sa…
Linda >> Ja du, DET kan man undra. Det måste ju finnas andra resurser nära till hands. Fast då hade det kanske inte blivit just vit då...