New York del 2

Idag blir det mer centrala Manhattan och skyskrapor. Inte direkt min favoritdel av New York.
Uppe bland molnen.
Empire State Building.
FN-skrapan. 
Tyvärr höll de på och bygga om runt omkring UN Headquarters så det gick inte att se Non Violence-statyn, men väl en elefant. Kommer jag hit i framtiden så ska jag nog se till att boka så att jag kan komma in och göra en guidad tur.
"Nation shall not lift up sword against nation".
Times Square. Inte så spännande.
Central Park.
Central Park var en behövlig oas där man kunde undkomma bilar och avgaser. 
Strawberry Fields och minnesmärket för John Lennon. Det var svårt att få en bild för det var hela tiden en massa turister som skulle sitta på den och få sin bild tagen.
Alice i Underlandet-statyn. Också ett populärt fototgrafiställe.
Radio City Music Hall.
Rockefeller Center.

Kommentarer

Hanna sa…
Ändå är det något pampigt och ogripbart mäktigt med skyskrapor. De tar så lite plats på marken och inrymmer så mycket. Men när jag tittar upp på dem undrar jag hur folk vågar gå ut på sin balkong på si så där 30:e våningen.
cat sa…
Åh nu väcks trevliga minnen till liv. Var där för fyra år sedan och hade the time of my life.
Hoppas att du får en fortsatt bra vistelse.
Matilda sa…
Hanna >> Ja verkligen! Det gäller att inte vara höjdrädd om man bor högt upp.

Cat >> Jisses, var det fyra år sedan? Det kändes som att det var nyligen.
Nu är jag hemma igen, jag uppdaterar lite i efterhand…