Kärlek och hattar i Borlänge

Ett kort stopp på mitt äventyr i Dalarna var Borlänge. Det var ingen jättespännande stad frånsett det trevliga hattmuseet CTH fabriksmuseum.

Intressant konstverk.
Det mysiga cafét Peace and Love. Jag trot jag hade kunnat ta med mig flera av möblerna hem! God lunch hade de också.
En av Borlänges många musikaliska kändisar, Jussi Björling står bakom galler och sjunger.  Det enda jag egentligen känner till om Jussi är från Pannkakstårtan där Pettson och Findus spelar Till havs på grammofonen. 
Ett torg i centrum där biblioteket fanns.
Hattmuseet finns i en gammal hattfabrik och det var precis som om alla anställda bara gått på semester för några veckor. Allt står kvar och väntar på hattmakarna.
Några av de tjusiga hattarna. Vad sägs om en blommig hatt?

Kommentarer

Vad sorgligt med hattmuseet, att det liksom bara står kvar och väntar på att arbetarna ska komma tillbaka.

Jag känner också bara till Till havs från Pannkakstårtan. Bra bok för övrigt.