Uppföljning: Årstidsmål sommar

Juli, augusti och september gick under temat Sverige-sommar i min årstidsmålsättning för 2014. Bakgrunden var att jag under årets första halvår dels skulle åka till Australien på konferens och sedan till USA på bröllop. Det kändes som att jag förbrukat en hel del flygmil och borde nyttja tåget lite mer samt utforska Sverige. Den ursprungliga planen att åka och hälsa på en vän i Spanien fick alltså skjutas upp (vilket måste erkännas också berodde på tid och pengar).

Jag täckte in ganska stora delar av Sverige. Från Malmö i söder till Piteå i norr. Det ska väl erkännas att landet inte utforskades särskilt noggrant där emellan. Störst uppmärksamhet gav jag till Dalarna där jag spenderade drygt fem dagar. Det var ett fint landskap och jag är glad att jag äntligen tog mig tiden att åka dit. Tågtrafiken rullade nästan enligt tidtabell dessutom. Och att vädret var ofattbart varmt fick mig inte att ångra att jag stannade "hemma".

Framtida mål: Det här gav mersmak. Nästa år hoppas jag på att utforska Jämtland lite grann. Jag tror det finns massor av fina smultronställen i det här landet som är värda ett besök. Tipsa mig gärna om utflyktsmål!

Nu går jag in i kreativ höst, vem vet vad som kan hända då!

Kommentarer

cat sa…
Själv ska jag göra mitt livs första besök på Gotland senare i höst.
Matilda sa…
Cat >> Åh, Gotland är riktigt fint! Hoppas du får en trevlig vistelse.
Jag har inte heller direkt turistat i Sverige, men skulle gärna fjällvandra. Att det skulle krävas att jag blev utlandssvensk innan jag kom på det :)

Jämtland säger mig absolut ingenting så jag ser fram emot dina utforskningar nästa sommar.
Matilda sa…
Linda >> Haha, jag tror det är typiskt för de flesta. Det som är nära, är alldeles för nära för att kunna vara exotiskt. Vi får väl se hur det blir med Jämtland, men jag lovar att blogga om det så att du kan få se :)