Ett spår!

Jag står på skidor! I ett skidspår!
Efter många om och men så har jag äntligen åkt skidor för första gången i mitt liv. Premiäråkningen skedde med hjälp av privatlektion som en vänlig kollega gav. Det var förvisso isigt och jag trillade några gånger, men skam den som ger sig!  I och med att skidorna införskaffades i fjol så var jag rädd att vallan skulle ha torkat in, men det fungerade finfint. Efter cirka 4-5 kilometers träning var både elev och instruktör nöjda. På det hela var det en ganska trevlig utflykt och aktivitet som förhoppningsvis kommer att upprepas. Annars var det en vääääääldigt dyr åktur idag.

Det blev en hel del åk i fel färdriktning också...
I övrigt kan jag tillägga att söndagseftermiddagar tydligen är den bästa tiden att tvätta. Då får man nämligen sällskap av en hel blåsorkester. Inte i tvättstugan (tack och lov?) men i det närliggande rummet som fungerar som kvarterslokal. Väldigt trevligt med underhållning, men något bisarrt. De verkar ha repetition där regelbundet. Jag förstår inte hur jag missat detta! Mycket mystiskt...


Kommentarer

cat sa…
Hade en mer eller mindre traumatisk upplevelse av påtvingad längdskidsfärd när jag var barn och har hållit mig undan denna aktivitet ända sedan dess. Kul att du hade en lyckad tur :-)
Ewa sa…
Heja! Längdskidor är bra träning, men det kan visst vara svårt att få till tekniken. Kolla lite videor på youtube om du är osäker.
Eva Maria sa…
Så härligt! Lycka till med din skidåkning! Jag sitter just och väntar på att titta på damernas 10 km i VM! Det ska bli så spännande :-)