På mitt skrivbord idag

"Your best research starts here" - vid tacoburken?
Ibland måste jag stanna upp och fråga vad det är jag egentligen håller på med. För vissa dagar faller helt klart utanför vad som jag misstänker i allmänhet betraktas som normalt arbete.

Som idag. Det står en burk ekologisk tacosås på mitt skrivbord. Eller "taco sauce" som det så texmexigt heter. Den står inte där för att jag skulle äta burritos till lunch, tyvärr. Den står inte heller där för att jag laddar upp för fredagsmys eller helgens melodifestival (tydligen så har taco-företaget kommit på en briljant idé att sammankoppla Mello-ritualen med en viss sorts maträtt och ser till att vi inte missar detta på något sätt genom en massiv marknadsföringskampanj). Nej, inget sådant. 

Burken står där i arbetsrelaterat syfte. Så klart. Jag fick någon briljant idé om att den skulle fungera som studentrekrytering. Ifall jag lyckades? Något oklart. Återstår att se i september när kurserna drar igång.

Vad är konstigaste föremålet på ert arbetsbord idag?

Kommentarer