Wimbledon och Brompton Cemetery

Tillsammans med Marie från Walking the Camera utforskades Wimbledon och Brompton Cemetery. Båda platser tar man sig enkelt till via District Line.
Wimbledon village är fint men jag var inte så imponerad. "Byn" är ganska stor och det är mycket trafik och ganska dyrt. Vill ni ha village-känsla i London skulle jag nog hellre rekommendera Highgate village (med tillhörande kyrkogård) och Crouch End.
Wimbledon commons.
Wimbledon Commons.

Färggranna hus och med matchande träd.
"Wellbeing treatments" för de rika: sömnbehandling, ner-stressning och lycka.
Den viktorianska kyrkogården i Brompton.
Några gravar hade naturen tagit i besittning.


Kommentarer

Ewa sa…
Engelska kyrkogårdar har alltid fascinerat mig. De ser ut som något ur en skräckfilm med gamla stenar på trekvart. Återanvänder de inte sina gravar? Betalar man inte för underhåll? Jag fattar inte.
cat sa…
Håller med Ewa om kyrkogårdarna. Rena skräcksceneriet.
Matilda sa…
Ewa och Cat >> Jo de gör det men det finns någon lag om typ 50 år eller mer sedan senaste begravda person. Det beror nog helt på om man betalar för underhåll. Det är nog lite självvalt. Sedan finns det kyrkogårdar som har historiskt värde som man tycks låta leva sitt eget liv. Jag tycker de är mer mysiga och fascinerande än skräckfilmsaktiga. Fast jag hade nog inte velat gå där mitt i natten...