Nya CV-"skills"

Kanske ska jag sätta resesäljare och bibliotekarie på CV:t också. Bredvid administratör, arbetsledare och informatör, roller som jag emellanåt informellt utfört genom åren i olika sammanhang trots avsaknad av utbildning. Idag har jag räddat en kollegas deltagande på ett bröllop innan en kursstart genom att hitta 3 (!) resealternativ som inte resebyrån informerat om. Endast genom att föreslå en alternativ resrutt. Dessutom kunde jag bespara kollegan någon hundralapp genom att låna ut kurslitteratur från min egen bokhylla.

Ibland är jag väldigt snäll. Ibland.

Vad som hade passat extra fint just nu hade varit om jag dessutom varit redaktör och kunde klippa bort två sidor text från ett kapitel. Istället får jag nöja mig med att njuta lite av det fina vädret.

Kommentarer

Solbitna mamman sa…
Se där, du lyckades bli meteorolog också!