Borttappade saker i min omgivning

På sistone har jag observerat en hel del föremål i mitt närområde som tycks förlorat sina ägare.
Det är förvisso insparksperiod, så därför blev jag inte så jätteförvånad över att se en overheadprojektor längs promenadstråket. Lite synd dock att den nu troligen inte längre fungerar efter att ha övernattat utomhus. 
Ett spår! Någon har bokstavligen tappat fotsteget.
Sedan jag flyttade in för två år sedan har dessa bilnycklar (?) hängt i soprummet. Jag undrar fortfarande vem som lyckades köra iväg utan dem.

Kommentarer

cat sa…
Overheadapparater är inte vanligt förekommande någonstans nu för tiden, men ute i naturen har de nog alltid varit sällsynta.
Matilda sa…
Cat >> Overheadapparater är onekligen utrotningshotade. Särskilt när de utsätts för sådan här behandling! Finns det någon stödförening? Typ "rädda OH-apparaterna nu!"?