Positiva bedrifter vecka 1

Årets första kalendervecka är snart all, och för att använda ett klassiskt Lantzkampen-uttryck: "och vilken vecka det har varit". Eftersom jag tidvis kan vara ganska bitter och pessimistisk så försöker jag emellanåt att fokusera på de saker som faktiskt går bra, istället för på allt som hade kunnat vara bättre. Det som varit bra med denna vecka är till exempel:
  1. Att ha en tvådagarsarbetsvecka har varit superskönt. En bra smygstart på ett intensivt år.
  2. Allt mitt intervjumaterial är nu äntligen färdigtranskriberat, utskrivet och insatt i pärmar. 
  3. Jag har fått iväg en stipendieansökan.
  4. Fick positiv respons på inlämningsuppgiften till min sista forskarutbildningskurs. Varken kursen och uppgiften har inte känns så relevanta för mitt eget avhandlingsarbete och trots att jag satte ambitionsnivån nere vid fotknölarna så tog det en hel del tid. För att fylla ut texten och göra den lite roligare att skriva tog jag ut lite i svängarna och försökte mig på en egen teoriutveckling, vilket tydligen föll examination i smaken. Får se om jag tar till mig dennes uppmuntran och omvandlar delar till en artikel.
  5. Jag har påbörjat en artikel om något helt annat än avhandlingen med en av mina gamla handledare.
  6. Jag har kommit iväg till gymmet hela tre gånger denna vecka. (Antalet gånger ska dock inte förväxlas med tid eller ansträngning.)
  7. Det är snö och fint ute!
  8. Jag har skapat mitt eget skrivarläger senare i vår.
  9. Jag har läst ut en skönlitterär bok.
  10. Helgen har varit mycket lugn och avslappnad.
Vilka positiva händelser har ni varit med om i veckan? Eller vilka bedrifter är ni extra stolta över?

Kommentarer

cat sa…
Grattis till många positiva händelser. Jag har haft en del själv, men har svårt att komma på något bra sätt att lista dem. Det mesta som har rört stall och hästar har varit positivt.
Malinmupp sa…
Bra initiativ med en positiv lista! Fantastiskt hur många punkter man kan få ner när man tänker till. Skrivarlägret lät mycket intressant, det måste du berätta mer om!
Matilda sa…
Cat >> Tack - och grattis själv! Djur kan verkligen lätta upp stämningen :)

Malinmupp >> Ja de bidrar verkligen till att ge perspektiv på saker och ting.
Jag hade tänkt att rapportera om skrivarlägert efteråt, men nu gav du mig inspiration till att skriva något innan dess. Håll utkik för ett inlägg! Tack för idén :)