Omställningen efter en uppdatering

Dagens datorsupport resulterade i tre större uppdateringar av datorn som tog några timmar att utföra. Både Mac och Office-paketet har förändrats totalt och jag känner mig väldigt förvirrad. Gamla inställningar har försvunnit och insticksprogram är på vift. Gränssnittet, eller vad man nu kallar layouten, är mer fyrkantig och blå. Om någon månad har jag säkert glömt hur det såg ut förr och har vant mig vid allt, men just nu är hjärnan ovanligt konservativ: "allt fungerade ju som det skulle i förmiddags".

Kommentarer

Tekniska mamman sa…
Hoppas ni fick veta det i förväg så du kunde spara allt på några extra ställen. Är det det nya W-gränssnittet så måste jag säga att det fungerar förvånande bra!
Och det är alltid (?) bra med nya saker, hjärnan får träna sig i andra vindlingar och det lär vara nyttigt. Och bra för...minnet, tror jag någon har sagt...

Lovisa sa…
Haha, ja så känns det nästan ALLTID när en ny uppdatering kommer. Jag har själv inte uppdaterat än och kanske ska vänta lite med det i sådana fall...
Matilda sa…
Mamma >> Nja, en av uppdateringarna (som föranledde de andra två) var just back-up programmet. Jo jag tror också det är bra med nya saker. Men ibland är det skönt att kunna vara bekväm

Lovisa >> Ja, det lustiga är ju att ibland VILL man uppdatera - t.ex. till en ny cykel eller mobiltelefon. DÅ ser man fram emot uppdateringen.
cat sa…
Lider med dig. Den webbplats jag sköter hade en stor uppgradering för några veckor sedan och sedan dess fattar jag knappt ett dugg. Funktioner man har tagit för självklara finns inte, filer ligger inte i ordning, gränssnittet är ologiskt med mera. Suck!
bella sa…
hahahaha…. jag fattar inte ens vad du talar om! så hoppas jag inte behöver råka ut för det…...
Matilda sa…
Bella >> Haha, jag håller tummarna att du slipper ;)