De tomma stolarna

Korridorsstolar.
När en är ny på en arbetsplats så framträder saker som tydligast innan hemmablindheten slagit in. På min gamla institution hade jag vant mig vid hur saker och ting var. Jag reagerade oftast när något nytt skedde, så som plötsligt uppsatta skyltar med "endast för personal" vid fikaborden. 

Utanför det nya kontoret står en stol. Jag har inte tidigare reflekterat över dennes närvaro eftersom jag haft fullt upp att försöka bo in mig i rummet. I veckan noterade jag att varenda kontor har en stol utanför. Det kanske syns lite dåligt på bilden men de står med några meters mellanrum nära dörren men oftast så att de inte blockerar glasväggen. Jag förmodar att det är för studenter som köar för att få audiens hos sina lektorer. Möjligen också ett sätt att fylla en funktion för gamla stolar som fasats ut från klassrum.

Hittills tror jag inte att jag sett några använda stolarna, däremot några soffor som också står i korridoren och tycks vara något mer bekväma. Så vilken funktion de fyller verkar vara oklart. Jag tänker att de dessutom säkert är irriterande för lokalvårdarna när de kör med golvtvättsmaskinerna.

Kommentarer

bella sa…
nä, vilket roligt mysterium! det kanske är besöksstolar. men mysko är ju också dom stora soptunnorna på höger sida av korridoren. mysko att dom står i en korridor. vad slänger ni i dom?
Emma sa…
Jag har nog faktiskt suttit på en sån där stol en gång i tiden när jag väntade på min handledare ^^
cat sa…
Måste ju börja med att förhöra mig om det nya jobbet är beständigt och på heltid?
Själv skulle jag uppskatta att få vänta i en stol, så det är väldigt vänligt av din arbetsplats att tillhandahålla dem.
Matilda sa…
Bella >> I soptunnorna (som verkligen är placerade på ett bisarrt ställe) slängs blandat papper.

Emma >> Se där :)

Cat >> Jobbet är bara deltid under våren.
Kommer du på besök skulle jag dock rekommendera sofforna (som inte syns på bilden) som är betydligt skönare ;)