Fredagslättnad

Fredagsnedvarvning: 1500-bitarspussel.
Den här veckan har varit något utöver det vanliga. Jag har nyligen fått gå upp i tjänst (fortfarande inte heltid) för att täcka upp för en sjukskrivning. Jag har tacksamt tagit emot nya arbetsuppgifter och nya utmaningar, men inte helt utan viss nervositet. Denna vecka har inte mindre än tre kurser dragit igång för vilka jag har kursansvar för, en roll jag inte har mycket vana av. Varav två kurser inte ingått i min ursprungliga planering för hösten. Det är en jättekul utmaning, men jag är också och tassar på områden jag har liten eller ingen erfarenhet av kunskapsmässigt. Så det gäller att mota Olle med impostorsyndromet i grind. Turligt nog är det inte många salsföreläsningar för min del och jag har kunnat styra om upplägget något. Det dyker ständigt upp nya frågor och oväntade saker jag måste ta tag i (utöver andra arbetsuppgifter). Jag tyckte att jag hade flera bollar i luften som doktorand, men det var ingenting i jämförelse med nu.

Jag är som sagt väldigt tacksam för att ha fått möjligheten att göra detta, men det är otroligt skönt att det är helg nu. Jag har flera gånger de senaste två veckorna drömt om undervisningen (t.ex. att halva klassen lämnat undervisningssalen). Idag hade jag ett fyra timmar långt undervisningspass, och det var inte bara studenterna som var trötta efteråt. Men av döma så verkar de fått med sig något från föreläsningen och övningarna.

Nu ska jag ta helg. Och med ny energi ta tag i nya utmaningar nästa vecka. Såsom konstruera en hemtenta.

Trevlig helg!
PS. Antagligen är jag sist på bollen, men om du inte redan sett Johannes Nyholms film Jätten så ligger den på SVTplay några dagar till. En (i min mening) väldigt vacker film. 

Kommentarer

Emma sa…
Vad spännande med nya arbetsuppgifter! :D Alltid roligt att "testa vingarna", även om jag förstår att det är en utmaning i sig..
Matilda sa…
Emma >> Ja det har verkligen varit roligt och spännande! Men det tar mycket energi.