En jul i snö

God fortsättning! Hoppas att ni haft en skön långhelg och fyllt på med lite energi. I år firade jag jul på ett för mig annorlunda vis och på för mig "exotisk" plats. Här en blandning av bilder tagna med mobil och systemkamera.
Julafton.
Samma vy fast bild tagen med systemkameran. Glömde det där med ISO igen... Men en blir så kall om fingrarna när det är -10°C ute och en ska ställa in massa inställningar.
Den som tittar noga ser några rådjur bland träden.
Mitt på julaftons dag. Solen gick inte upp mer än så här.
Mat. Massor av god mat (och mat som jag inte äter). Hela helgen var en stor energipåfyllning på olika vis.
Juldagen inbäddad i snömoln.
Ett mycket uppskattat fågelhus fylld med frön. I trädet hänger "älgfeta" som ger fåglarna (mest talgoxar vad jag kunde se) energi.
Eftermiddag (strax efter halv tre) när temperaturen krupit ner till -20°C.
Någon som kan gissa var?

Kommentarer