Förkylningens gyllene lag

Det blev en midsommarbukett i år trots förkylning.
Jag sedan begynnelsens tider, eller åtminstone så långt minnen kan dateras: Förkylning = luftrörsproblem, hosta, sjuk i en vecka och bör inte vistas i en arbetsmiljö. Nämnde jag att jag var öronbarn?

Alla andra: Tycks bli lätt förkylda, jobbar ändå och blir friska på några ynka dagar.

Jag, någon gång i 20-års åldern: Får en lindrig förkylning, blir snorig, den går över relativt snabbt. Äntligen vänder det! Jag kan också få normala förkylningar!

Sedan dess vid varje förkylningssymptom: Äsch det här blir inget stort, det här grejar jag.

Men i realiteten, i 19 av 20 fall: Efter en vecka sitter hostan fortfarande i och grannarna har säkert inte heller fått en blund på en vecka...

Glad (hostig) midsommar!

Kommentarer