Annorlunda lekplatsdjur del I

Eftersom jag inte vill ha ett bloggflöde som framställer denna blogg som en matblogg (för det hävdar jag bestämt att det inte är), men samtidigt inte har några genialiska mysterier på gång, så... Ja jag tror det är dags att lansera den nya serien "annorlunda lekplatsdjur". Jag har under drygt två år samlat på mig en fotosamling konstiga figurer som pryder lekplatser runt om i Sverige. Dels består samlingen av djur som är lustiga och annorlunda, och dels djur som är något obegripliga. Flera kan jag inte ens längre komma ihåg var jag hittat.

Det började med en panda. Eller är det ett lejon? Fast lejon har inte en sådan svan, så är det en häst?

Panda? Häst? Lejon?

Här är en kamrat till pandan ovan, i detta fall tycks det vara en katt och två sälar.
Jag tror att det här kan vara en hund, men jag får också lite kanin-vibbar.

En gås (eller möjligen en mås) och två lite läskiga blå fiskar.

Apropå läskiga djur, jag kan inte riktigt lista ut vad den här gula figuren ska vara. En dinosaurie? En varulvs-häst? (Den blå figuren tror jag är ett antal personer som kramas.)

Jag lämnar kommentarsfältet öppet för alternativa tolkningar och gissningar!

Kommentarer

Jens sa…
Jag tycker sälarna var roliga! :)