Annorlunda lekplatsdjur del VI samt bingobricka

Sedan jag drog igång denna bloggserie har en vän börjat skicka mig bilder från lekplatser i huvudstaden. Där verkar det verkligen finnas en hel del konstiga varelser! När (om?) pandemin upphör så ser jag fram emot att få hänga med min vän och hennes barn på lekplatssafari. Utan barn så känns denna sorts safari inte riktigt befogad. De flesta varelser jag påträffar är ofta i samband med någon turf-zon eller rastplats längs vägen.

Ifall fler av er gillar idén med lekplatssafari så har jag knåpat ihop en bingo-bricka i Canva. Det är bara att ladda ner och ge er ut på spaning. Hör gärna av er om ni får full bricka (jag slängde "vänligt" nog in ett antal jokrar som jag själv ännu inte hittat...)!

Ladda ner bingobrickan och ge dig ut på safari!

En röd och vit kanin.

Här är faktiskt en gammal bild från Östermalm i Stockholm. Hästen ser dock mer ut som ett konstverk än en leksak.

På en rastplats i Harmånger längs E4:an står de här figurerna. Jag tror inte att de är djur, men jag vet inte heller vad de ska föreställa.

Kommentarer