Otippat blomogram

Vi fick en mystisk blombukett idag. Redan igår fick jag veta att jag skulle få blommor, men inte från vem. Jag fick ett SMS med leveransuppgifter (lite så att jag knappt vågade trycka på länken för att bekräfta). Idag kom blommorna och då var de adresserade till både mig och sambon. Vi misstänkte någon familjemedlem så här i jul- och nyårstider. Det hör inte, i alla fall inte för oss, till vanligheterna att få blommor till dörren.

När vi skalat av skyddspapper så fanns det ett litet kort. Men nej, det var inte blommor från familj, vänner eller jobb. Blommorna kom  från en av våra banker som vill önska oss lycka till i nya boendet.

Är det här en ny grej? Att banker, efter att de beviljat bolån, skickar blommor? Det är ju fint och oväntat såklart, men samtidigt lite småkonstigt.

Det roliga i sammanhanget är att de adresserade blommorna till den gamla lägenheten...

Kommentarer

Eva Maria sa…
Hm, undrar om de skickar en bukett när de höjer räntan också?
(Ett försök till skämt!)
Matilda sa…
Eva Maria >> Haha, eller ännu bättre - när man betalt av sitt lån!?