Rekord som är till för att brytas (eller?)


Så kom "turen" till sist även till mig att få två sträck på en sticka och testa positivt mot det här muterande viruset. På ett sätt har jag väntat på det, det var kanske även nästan förutsägbart. Åker man på konferens med 300+ människor och det hälsas, kramas, hostas och snyts i olika konferensrum så var det väl oundvikligt. Glad är jag i alla fall att jag hann hem innan det var ett faktum. Hoppas innerligt att jag inte smittade någon på vägen (hade i alla fall munskydd). Nu räknar vi bara dagarna till sambon blir sjuk.

Rekordet då? Jag som oftast blir sjuk drygt en gång i halvåret har hållit mig frisk i 2 år och 9 månader. "Lustigt" nog var senast efter en annan jobbresa utomlands.

Vad drar jag för slutsatser av det här då? För att hålla sig frisk från alla slags virus oavsett namn:

a) åk inte på jobbresor
b) stanna på marken
c) umgås enbart med fåtalet människor
d) tro inte att pandemin är över...

Håll er friska allihop!

Kommentarer