Annorlunda lekplatsdjur del XXXI

 Som ni har väntat! Nu kommer det fler lekplatsdjur från när och fjärran.

Denna dinosauriedrake försöker ta sig in i en borg där en fågel vaktar. (Köpenhamn)

Gorilla (Köpenhamn).

Guldlocks tre björnar på en temalekplats i Esbjerg. I bakgrunden syns björnarnas tre sängar.

Någon har suttit på min stol!

En häst, en ekorre, en älg (eller möjligen ren) och en fågel kan hittas på denna lekplats. (Bakken)

En hund som ser något bortkommen ut mitt bland alla leksaker. (Sverige).
Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd.  

Kommentarer

Anni sa…
Ser framför mig hur det ser ut när dinosauriedraken bajsar ut ett barn ...

Undrar om maken vill bygga en sådan i vår trädgård?
Hade du inte skrivit att det var en gorilla hade jag aldrig sett det.. Knappt jag ser det ändå :-)
Matilda sa…
Anni >> Haha, ja nu när du säger det så får jag också upp bilden i huvudet :D Och visst hade det varit lite häftigt att ha en sådan hemma, i alla fall ibland.

Popprinsessan >> Jag medger att vinkeln på fotot nog blev lite knasig, det är lite tydligare när man ser den på riktigt.