Annorlunda lekplatsdjur del XXXII

Idag blir temat sagans värld och H.C. Andersens Odense (läs gärna om mitt besök på museet H.C. Andersens hus).

Lekplats i centrala Odense med temat Lilla sjöjungfrun. Här syns även en ål och lite sjöstjärnor.
På andra sidan är temat Den fula ankungen med svanar, höns och kalong.
På den här skolgården har de planterat en gammal "karusell", ni vet en sådan man stoppar en peng i och så börjar de låta och röra på sig. Simba (Lejonkungen) ligger på taket och bakpå åker en giraff. Längst till höger syns en drake.

En lekplats någonstans i Köpenhamn med en grodprins och ett flygplan.


På Tivoli fann jag Rasmus nalle och hans vänner. På danska heter han dock Rasmus Klump.

En riddarborg och två riddarhästar någonstans på Jylland.
 Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd.    

Kommentarer

Det första jag tänker är att det känns som en ganska gammal lekplats. Det är inte de där moderna klätterställningarna. Trevligt tema.
Matilda sa…
Hanna >> Intressant, för jag tror att den är ganska ny. Men så ligger den mitt på gågatan också, så det fanns kanske inte så mycket utrymme för den (allt syns dock inte heller på bild).