Annorlunda lekplatsdjur del XXXIII

Huruvida den här långkörare till tema fortfarande endast innehåller "annorlunda" lekplatsdjur låter jag vara osagt. Men idag blir det i alla fall lekplatsdjur i snö. I stora delar av landet har nog mycket av snön försvunnit, men fram tills nyligen var vissa lekplatser något svårlekta.

Denna träorm i utkanten av Örnsköldsvik hade precis börjat töa fram. Det går att stå på stocken, då gungar det lite.
De här hästarna i utkanten av Örnsköldsvik har nog fått stå orörda länge. Visst påminner de lite om Pippis häst med sina prickar.
Draken i Sollefteå var dock mer lättillgänglig.

Fiskarna i Örnsköldsvik var vid gott mod.

Till denna Sollefteå-kyckling fick jag gå på skaren en bra bit för att komma nära.
Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd.  

Kommentarer

Till och med en vuxen kan ju gilla och lockas av alla dessa lekplatsdjur. :-)
Matilda sa…
Tony >> Jajamensan, här har det blivit en sport att hitta dem. Oftast är de träsnidade de roligaste att upptäcka.
Jag gillar dina djurinlägg! Undrar hur många lekplatsdjur som finns i min omnejd? Kanske ska ta reda på det någon dag.
Matilda sa…
Hanna >> Vad roligt! Jag lovar att det finns fler djur än vad man tror. Varje bostadsområde tycks ha sin egen lekplats (verkar vara lag/norm på detta) och ibland tittar det fram ett djur.