Annorlunda lekplatsdjur del XXXVI

Jag insåg att jag byggt upp en bank med bilder på lekplatsdjur så nu blir det ytterligare ett inlägg med några fina krabater.

Den här draken i Drakparken nära Tantolunden på Södermalm är tydligen lite känd, men var en ny bekantskap för mig.
Tydligen gillar barn att klättra upp på huvudet. Draken har även lagt ägg.

En drake - eller kanske snarare ett sjöodjur - i Örebro.

Tre björnar i Björns trädgård i Stockholm.

Tre andra björnar i Björns trädgård.

Tre grisar (som bor nära den första draken).
Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd.

Kommentarer

Gillar grisarna! Men så är jag också en grisnörd :)
Häftiga djur, tror nog att barn i en viss ålder uppskattar dessa väldigt mycket.
Matilda sa…
Anna >> De är ju söta!

En vanlig man >> Jajamensan, även barn av "min" ålder :D