17

Det var 17 år
17 år i staden där jag växte upp och så
Märker du hur fort det går?
Och jag var 17 år, ville inte va den som blev kvar
(Veronica Maggio - 17 år)

Det känns nästan bisarrt att tänka att jag skulle ha bloggat i sjutton år. Det är längre tid än jag bott på ett och samma ställe. För sjutton år sedan var jag student, visste inte vad jag ville bli, trodde inte jag skulle bli något. Idag har jag min första tillsvidare-anställning på heltid, en tjänst om inom min gebit inte är helt enkel att få. Jag funderar fortfarande på konstigheter i min omgivning.

Nästa år blir bloggen myndig. När jag själv fyllde 18 vill jag minnas att jag och två kompisar åkte till Gotland och bodde på fängelse (vandrarhemmet). Jag får fundera på hur man på bästa vis firar 18 års bloggande.

Men nu tar vi helg!

Kommentarer

Grattis till 17 år! Jag började blogga 2007, då det är 16 år för mig :) Blir kul att se hur firar när bloggen blir myndig. Trevlig helg!
Matilda sa…
Tack Anna! Jag tänker att det måste blir något form av mystiskt firande. Vid 10-årsfirandet blev det deckarfika med vänner, så det blir nog någon form av aktivitet. Har du firat några av dina blogg-födelsedagar?