Akta(-)skylten! Del XII

Det var ett tag sedan jag hade några akta-skyltar. Kanske för att det inte lika ofta dyker upp så många udda versioner längre. Men här är några jag hade på lager:

På väg till Tjeckien tidigare i år blev det ett kort stopp i Wien där denna skylt satt. Bilden påminner om födelsedagskorten jag fick som barn.

Barnen i Tjeckien verkade dock mer diciplinerade.

Även i London tar de sig fram i raka led. Lite läskigt dock att ansiktena saknar ögon och mun...

En portabel skylt som varnar för fotbollshuliganer.

I Stockholm är man inkluderande - här ska man inte enbart akta barn, utan även äldre personer med käpp, djur och kärlekspar. Här jobbar man med hjärtan, kanske för att väcka cyklisternas känslor.

Kommentarer

Gillar den sista skylten bäst, att kärleksparen har så fullt upp med varandra att de inte själva kan hålla sig borta från framfarande cyklar :)
Emma sa…
Haha fotbollshuliganen - den kanske varnar åt båda håll..? ^^
https://rensaut.nu/ sa…
Här i Malmö är cyklisterna väldigt intensiva... häromdagen skulle jag bara korsa en cykelbana men då var det något som skrek på mig att Detta är en cykelbana!! Snart får man ha hjälm som gångtrafikant också!
Så söta skyltar du har hittat!
Kramar från Eva Maria
Matilda sa…
Anna >> Haha, ja så sant! Det är ju inte bara barn man bör akta i trafiken :)

Emma >> Troligtvis :D

Eva Maria >> Det är än värre i Köpenhamn! De cyklar snabbt och disciplinerat - man vill inte hamna i vägen för cyklisterna där.