Numrerade pusselbitar

För ett tag sedan fyndade jag ett pussel i en secondhand-butik för fem kronor. Nu när höstmörkret kryper in så tog vi ikväll fram lådan för att börja pussla. När vi lyfte på locket så ser vi att en tidigare ägare omsorgsfullt numrerat baksidan av flera pusselbitar.

Numrerade pusselbitar.

Det förklarade ett mystiskt handskrivet budskap på kartongens baksida. Det är alltså det blå himmels-fältet som numrerats.

Facit för sifferkoden (analogt spelfusk?)

Pusslet verkar ganska klurigt att lägga så jag misstänker att den tidigare ägaren kämpat. Kanske har hen lagt pusslet flera gånger och tröttnat på att behöva prova alla blå bitar i oändlighet. Men ändå, jag har aldrig varit med om det förut. Nästan lite fuskigt...

Kommentarer

Men oj, det var verkligen en kreativ lösning. Men tråkig. Och definitivt är det fusk. För mig skulle glädjen av pusslet försvinna om jag gjorde så.
Matilda sa…
Anna >> Jo jag skulle inte heller göra så. Vi får se nu när vi har påbörjat himlen ifall vi kommer ge upp och tjuvkika... (Antagligen inte)
Emma sa…
Haha ja det var ju en "kreativ" lösning... Håller med om att det är lite fuskigt. ^^
Matilda sa…
Emma >> Japp, vi har lyckats låta bli att fuska hittills. Men några pusselbitar tycks vara borta, så det hjälper ju inte direkt...