Helgens "team task"

Vi har som sagt fastnat för brittiska Taskmaster. Så i helgen har vi arbetat på vårt eget lilla "team task" som stått på att-göra-listan väldigt längre. Nämligen: ta oss till IKEA, införskaffa en byrå och montera en byrå. Första delen är ansträngande nog, men tredje delen är lika mycket en utmaning. Kommer alla delar finnas med? Kommer vi hålla sams genom hela testet (monteringen)? Och kommer resultatet bli bra?

Så här blev resultatet:

Avklarat lagtest: monterad byrå.

Klart godkänt alltså! Även om det inte var den snabbaste tiden.

Det är något med att montera möbler tillsammans. Det samtidigt lite av ett test på en relation - oavsett om den är vänskaplig, familjemässig, professionell eller en kärleksrelation. Man ser ifall man kan samarbeta. Vem tar kommandot? Vem blir irriterad först?

Nu väntar nästa lag-utmaning: montera ner den söndriga byrån och ta delarna till återvinningen. Men det sparar vi till nästa vecka.

Vilka lag-test har du i din vardag?

Kommentarer

Härligt! Grattis till lyckad lag-utmaning :) Vi är tillsammans 24/7 och gör massor tillsammans så svårt att välja någon särskild team-uppgift. Men montera möbler gör vi inte tillsammans, den uppgifter brukar vara antingen min eller hans, men inte tillsammans. Ha en fin söndagskväll!
Tony sa…
Vi har gjort mycket tillsammans med tapetsering och målning under våra 40 år i huset och montering av diverse möbler. I lägenhet blir numera det inte riktigt lika mycket jobb. Men vi jobbar bra ihop.
Ajli sa…
SNYGGT, bra jobbat! Jag var långt nere i Taskmasterträsket när det fanns på typ cmore, och jag följer även taskmaster the podcast för att ed gamble är en stjärna med en så stor glädje över Taskmaster.

Jag vet inte om jag gör utrymme för så mycket lagutmaningar i mitt liv. Är envist ensam och gör allt själv... plötsligt känns det lite deppigt!
Matilda sa…
Anna >> Vissa saker ska man bara inte göra ihop, särskilt när man i övrigt trivs ihop :D

Tony >> Imponerande! Just tapetsering skulle jag inte våga testa på

Ajli >> Oh, visste inte att det fanns en pod (å andra sidan finns det sååå många poddar att det inte går att hålla koll på allt). Jag är säker på att du gör något litet lagtest då och då - kanske dukar bordet?
Anni sa…
Det skulle kanske vara städning då ...
Eva Maria sa…
Vilken fin byrå!
Jag har inte hört talas om Taskmaster! Låter intressant!
Påminner mig lite om när min bror skulle montera en hallmöbel som hans fru köpt hem... han har kort stubin och när allt blev fel slog han med hammaren i ren ilska mitt uppe på möbeln så det blev ett hål i skivan. Men de löste den lilla fadäsen med att lägga en duk på... så nej, Taskmaster är nog inget för honom! :-)
Matilda sa…
Eva Maria >> Den svenska versionen heter "Bäst i Test" så jag misstänker att du kan ha hört talas om det ;)
Men oj oj vilket drama med din brors montering av byrån!