Annorlunda lekplatsdjur del XLVI

Det var visst ett tag sedan jag bjöd på ett smörgåsbord av fantasieggande djur. Men nu kommer det! Djur i snöskrud.

Denna höna (eller fågel?) hade en fin snöskrud som jag raskt sopade bort för att se alla färger.

En häst som vunnit en utmärkelse av något slag.

En padda. Fast jag inser att jag sett en dubbelgunga av samma art i Luleå och då kallat det för groda.


Fler djur från Skansen - här en uggla och en mus som vi får förmoda försöker gömma sig för ugglan.

En papegoja.

Här kan du ladda ner din egen bingobricka och bege dig ut på upptäcktsfärd.

Kommentarer

Emma sa…
Hästen var ju väldigt fin, även om färgvalet var lite udda.
Ugglan och musen var också rätt trevliga. ^^
Det finns väldigt många olika lekplatsdjur verkligen, jag ska hålla utkik här nere åt dig :)
Matilda sa…
Emma >> Det kanske är en form av fjording, de är väl lite gulaktiga i tonen?

Anna >> Tack snälla - ska bli spännande och se ifall det finns typiskt portugisiska lekplatsdjur :D