Feedback-avdelningen

Jag behövde ta kontakt med kundservice på ett företag angående en återkommande fråga som inte besvaras tillfredsställande på företagets hemsida. Jag framförde en önskan om en förtydligan/ändring och fick följande svar:

"Jag kommer även ta din önskan vidare till vår feedbackavdelning."

Jag kan ju inte låta bli att undra om denna avdelningen verkligen finns på riktigt. Är det möjligen samma som "förslagslådan" dit förslag hamnar och i bästa fall gås igenom någon gång per år*? Eller är det en diplomatisk fras för "tack för att du kommer med förslag till vår verksamhet men vi kommer fortsätta att göra som vi själva tycker är bäst"?

Om nu denna avdelning finns, vem är det då som jobbar här? Vad har man för titel? Feedback-ansvarig? Professionell förslags-mas? Feedback-officer? Krävs det en viss utbildning för att få jobba här?

*Sambon har berättat om en förslagslåda i en butik hans kompis jobbade på. Denna förslagslåda togs så småningom bort. Anledningen kan ha varit att sambon med vänner fyllde denna med massa "förslag" och "feedback". Chefen lär ha kommit till den anställde kompisen med en lunta papper och sagt att hans vänner nog varit på besök.

Kommentarer

Men så konstigt. Ett riktigt mysterium! Jag förstår att alla företag inte kan ta till sig all feedback, att det liksom inte hinns med. Men det borde ju finnas ett visst intresse och utrymme för det. Men en hel avdelning!? Njae, det tror jag faktiskt inte på :)
Matilda sa…
Anna >> Haha, nä det är nog bara gigantiska företag som kan sitta på en "feedback"-avdelning.