Nu är det jul igen, nu är det jul igen... och före julen kommer fastan

Jag har hört om det ett tag och idag såg jag det med egna ögon. Fastlagsbullen är här för säsongen! Feg som jag är vågade jag inte ta fotografi på den, men jag intygar med heder och samvete att så är fallet. Semlan kom alltså ungefär samtidigt som lussekatten. Helt fantastiskt. Hur många vill egentligen äta dessa bakelser före jul? Har vi inte fullt upp med pepparkakor, glögg, saffransbullar, risgrynsgröt, klä granen, göra smällkarameller, köpa julklappar för mer än vad vi gjorde i fjol...?

Men det är ju bara två månader kvar till fettisdagen! Det kunde förstås ha varit värre. Snart så kan man kanske inhandla semlor året runt. Fast då hade man kanske inte sålt lika många runt fastan? Det hade fettisdagen kanske blivit som kanelbullens dag, what's the point liksom?

Alla som tänker vägra semlor innan nyår räcker upp en hand...

Kommentarer