Mysteriet med den otillgängliga läktaren

För ett tag sedan bloggade jag om den mystiska kristallkronan på Katrineholms station. Nyligen befann jag mig på Sundsvalls tågstation och funderade över läktaren eller balkongen inne stationen. Vid första anblick ser det inte möjligt ut att ta sig upp på balkongen, men efter lite luskande hittade jag en dörr som troligen leder till en trappa någonstans i mitten av golvet.

Används läktaren eller har den endast en dekorativ uppgift att skapa en magnifik rymd i lokalen?

Jag tänker mig att man kan ha en välkomstkommitté stående där uppe tillsammans med en orkester för att välkomna tågresenärerna varje morgon.

Kommentarer

Det tycker jag borde vara obligatoriskt på varje tågstation, att välkomna besökarna med pompa och ståt på något sätt! Att hylla de som väljer tåget, det enda rätta.
Matilda sa…
Anna >> Amen! En helt rimlig investering (efter att de rustat upp järnvägen...)
Anni sa…
Intressant! Ett tämligen oanvändbart utrymme kan tyckas.