Veckans jobbannonser från Platsbanken

Det där med sommarjobb har fortfarande inte löst sig så jag roar mig emellanåt att bläddra i Platsbanken, tidningen från Arbetsförmedlingen. Det här är ett axplock av veckans önskade yrken:

Ja man får väl allt hoppas att fältsäljaren antingen kan gå själv eller kan ta sig fram med hjälp av rullator eller rullstol. Frågan är väl mer hur de menar när de vill ha en trendig säljare.


Den här tycker jag är rolig dels för att man kan titulera sig reservdelsman och dels för att det är SAAB som söker en sådan.

Jordbruksverket behöver verkligen någon som tar hand om deras språkvård!

Det är visst stor arbetsmarkand för de turkiska pizzabagarna i år.



Här känner man visst ett behov av att förtydliga att det varken är Anna Anka eller Arne Anka som söker assistent. Eller så är det så att Peter inte önskar sig Anna Anka som assitent, i så fall blir annonsen mycket mer förstålig.





Kommentarer

Hanna sa…
Särskrivning är alltid kul, men synnerligen kul när de söker språkvårdare. Anna Anka-annonsen kan man verkligen spekulera i.
Hanna sa…
Lite småroliga annonser. :-)
cat sa…
Som den språkpolis jag är skulle jag kunna tänka mig att jobba som språkvårdare faktiskt :)
spoonful sa…
Ordet trend kan inte användas utan att hela situationen känns otrendig.
Matilda sa…
Hanna >> Exakt, det visar verkligen det skriande behovet på den myndigheten!

Hanna >> :)

Cat >> Jobbet är ledigt, så why not? ;)

Spoonful >> Instämmer, låter lite som att det är ett företag som kört fast i 90-talet.