Årets julklapp 2018

Årets julklapp 2018: ljus- och reflexset.
Eftersom HUI presenterar årets julklapp först den 20:e november tänkte jag vara steget före. Årets julklapp 2018 borde nämligen vara cykellysen (fram och bak), reflexväst och reflexer till drygt 75 % av Sveriges befolkning.

Detta baserar jag på det stora antal nästintill osynliga människor som jag möter - och ibland nästan kör på - varje dag till och från jobb när de rör sig på gång- och cykelbanor. Antingen tror de att de syns eller så gillar de att leva farligt.

Ska jag vara ärlig så är jag dålig på att använda min reflexväst. Men har fungerande cykellampor, reflexer på hjulen samt extra-reflexer till jackan.

Så vill du ge en gåva till någon du tycker om: ge en reflex. Och gärna cykellampor.

Kommentarer

Alex sa…
100%. Jättebra tips.

Tycker någon borde uppfinna "Reflexens dag" och att det typ blir en speciell dag varje år då vi kan prata om vikten av reflexer och att folk får sig en liten påminnelse om vikten av dem (förslagsvis skulle denna dag vara runt den tiden på året det börjar bli mörkare ute)
Matilda sa…
Alex >> Bra idé - ta patent på "reflexens dag" innan någon annan hinner först!